Kalandozások az elme túloldalán - welovebudapest.com
Ballen igazi reneszánsz ember, rengeteg dolog érdekli. Van pszichológusvégzettsége, geológiából PhD-zett, fényképezni viszont sosem tanult. Erre bizonyos szempontból nem is volt szüksége, ugyanis édesanyja fotósként a Magnumnak, az egyik leghíresebb fotóügynökségnek dolgozott, így Ballen már korán megismerhette André Kertész vagy Henri Cartier-Bresson munkásságát, akik később inspirálóan hatottak rá.
Sötét valóság - nepszava.hu
Klasszikus értelemben vett fotóriporterként indult, de az Egyesült Államokat elhagyva Roger Ballen egyedi művésszé vált, leghatásosabb munkái új otthonában, Dél-Afrikában, Johannesburgban születtek. Képei az amerikai álom ellenében születnek, a szegénység és a zsigeri lét megrendezett dokumentumai.
A kamera sosem objektív - amu.hvg.hu
Hosszú ideig hobbiként tekintett saját fotográfiai tevékenységére, és ez csak a harmadik, a kirobbanó sikert hozó Platteland című fotókönyvének megjelenése (1994) után változott meg. “Visszatekintve, ha ez a könyv nem lesz váratlan siker, nem hiszem, hogy tovább tudtam volna lépni; a fotográfia megmaradt volna hobbiként.” – mondta Ballen a fent említett interjúban.
Tudósítás a sötét oldalról - magyarmuzeumok.hu
Baki Péter, a kiállítás kurátora pontosan ragadta meg az életmű kulcspontjait, és látszólag személytelenül, magyarázat nélkül vezet át egyik sorozatból a másikba. Jól teszi, mert noha ezek különböző időszakokban készültek, az egyes témák és sorozatok között valójában csak árnyalatnyi a különbség.
A világhírű fotós, Roger Ballen munkáiból nyílik kiállítás a Mai Manó Házban - 24.hu
Tizenhét évesen kezdtem komolyabban fényképezni. Inspirált, hogy édesanyám jóban volt híres fotósokkal, André Kertész műveit például ő adta el először Amerikában. Viszont soha nem tanultam a fotózást