(sz. 1989, Budapest, Magyarország)
Standovár Júliához hasonlóan Geibl Kata is azokkal a kérdésekkel foglalkozik Nothing New Under the Sun című sorozatában, amelynek központi motívuma kortárs kultúránk és a posztmodern világ. Számos egyéni problémánk a gazdasági modelljeinkből fakad – állítja –, és ez befolyásolja a valóságról alkotott képünket.
Geibl Kata a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen végzett fotográfia alapszakon, majd tanulmányait Hágában, a Royal Academy of Arts Photography and Society Mester szakon folytatta, jelenleg a MOME-n végzi doktori kutatását.
A fotográfia kétértelműsége – a fényképeket bizonyítékként kezeljük, miközben erős gyanakvással közelítünk hozzájuk – központi téma munkáiban. Ezt a feszültséget kiaknázva mutat be valós társadalmi jelenségeket anélkül, hogy ragaszkodna a szokásos igazságot jelző, egyenes dokumentációs módszerekhez. A filozófia és a tudomány fogalmait felhasználva metaforikus, szimbolikus képeket hoz létre, hogy kitöltse azokat a hiányosságokat, ahol a szavak elmaradnak. A fotográfia különböző műfajait keverve hozza létre önálló vizuális univerzumát.
2018-ban Paris Photo Carte Blanche-díjat kapott Sisyphus című sorozatáért, és ugyanebben az évben jelölték a Palm * Photo Prize-ra. 2018-ban a Magyar Fotóművészek Ösztöndíjasa, 2019-ben Pécsi József Fotóművészeti Ösztöndíjas és a FUTURES Platform tehetsége volt. 2020-ban a Fotofestiwal Lodz Grand Prix döntőse, a 35. Hyeres Fesztivál döntőse, elnyerte a PH Museum Vogue Italia-díját, és a Palm * Photo Prize döntőse volt. 2021-ben Leica Oskar-Díjra jelölték. 2022-ben FOAM Talent díjat nyert.
Munkáival folyamatosan részt vesz hazai és külföldi kiállításokon. Kiállított többek között Amszterdamban, Londonban, Athénban, Lenzburgban, Prágában. A Sisyphus című sorozata az UNSEEN Amsterdam fesztiválon debütált, amelyet első budapesti önálló kiállítása követett 2018-ban a Supermarket Galleryben.
Számos rezidenciaprogramban vett részt, többek között az Images Gibellina Fesztivál meghívásából, Luxemburgban a National Audiovisual Centre Humanist Photography programján.
Hollandiában él és dolgozik.
KATA GEIBL
(b. 1989, Budapest, Hungary)
Like Júlia Standovár, Kata Geibl considers similar issues in her series, Nothing New Under the Sun, whose central motif is contemporary culture and the postmodern world. Many of our individual problems stem from our economic models, she argues, and this affects our view of reality.
Kata Geibl received her BA in photography from the Moholy-Nagy University of Art and Design, before studying for an MA in Photography and Society at the Royal Academy of Art in The Hague. She is currently doing her DLA research at MOME.
The ambiguity of photography is a central theme in her work: we treat photographs as evidence while we approach them with considerable suspicion. She exploits this tension to present real social phenomena without insisting on the usual straightforward documentary methods that indicate the truth. Using concepts from philosophy and science, she creates metaphorical, symbolic images to fill in the gaps where words fail. She combines different genres of photography to create her own visual universe.
In 2018, she won the Carte Blanche prize of Paris Photo with the series Sisyphus, and was nominated for the Palm* Photo Prize. In 2018 she received the scholarship of the Association of Hungarian Photographers, in 2019 she was a Pécsi József Photography Scholar and a FUTURES Platform Talent. In 2020, she was a finalist at the Fotofestiwal Łodz Grand Prix and at the 35th Hyeres Festival, won PH Museum’s Vogue Italia Prize, and was shortlisted for the Palm* Photo Prize. In 2021 she was nominated for the Leica Oskar Barnack Award. In 2022 she was included in the FOAM Talent exhibition.
She regularly exhibits in Hungary and abroad, having had shows in Amsterdam, London, Athens, Lenzburg and Prague, among other cities. The Sisyphus series was first presented at UNSEEN Amsterdam, an art fair, and was first shown in Hungary at her debut Budapest solo exhibition in Supermarket Gallery, in 2018.
She has taken part in several residency programmes, including those of the Images Gibellina Festival and the National Audiovisual Centre’s Humanist Photography programme in Luxembourg.
She lives and works in the Netherlands.