(sz. 1987, Budapest, Magyarország)
Kontha Dora számára lebilincselő az alternatív technikáknak és új vizuális módszereknek a tradicionális gyakorlatokon való átfolyatása. Dreamland című sorozata saját elmondása szerint az eszképizmusban gyökerezik, abból az érzésből fakad, hogy képzeletbeli helyekhez tartozzunk, és abból a vágyból, hogy túlvilági tájakat fedezzünk fel. Az absztrakt nagyítások alatt tájképek és hétköznapi helyzetekről készült képek rejlenek, de az analóg folyamatok és kísérletező technikák hatására kiszakadtak a tér-idő kontinuumból. Az experimentális folyamatok beszippantják az alkotókat, a folyamat során keletkező meglepetések és hibák pedig még izgalmasabbá teszik az egészet. „Szeretem azt gondolni, hogy a lehetőségek végtelenek, és a kísérletezés pontosan erről szól.” /Kontha Dora/
Kontha Dora a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen végezte BA és MA tanulmányait, kommunikáció és médiatudomány, illetve esztétika szakon. 2014-ben a Copenhagen School of Design and Technology egyetemen szerzett diplomát.
Fotográfiai munkássága a táj és annak személyes újraértelmezéséből áll. A szubjektív és az objektív, a külső és belső világ és ezek egymáshoz való viszonyát vizsgálja. A kísérleti analóg fényképeket emlékek, érzések és érzelmek töltik meg, amelyek különböző fizikai helyekhez tartoznak, így a különböző képzettársítások az érzelmi élmények fontosságát és a személyes emlékezet fizikai világra kifejtett hatását tárják fel.
Az elmúlt években munkáit több hazai és nemzetközi kiállításon és vásáron is bemutatták, többek között a Budapesti FotóFesztiválon, az Art Market Budapesten és Photo Londonon. Két önálló kiállítása, a Dreamland (2018) és a Soulscapes (2022) a TOBE Galleryben volt látható.
Munkája szerepel a Polaroid Now – The History and Future of Polaroid Photography című könyvben, amely a Chronicle Books kiadásában jelent meg 2021-ben. Az első önálló fotográfiai könyve, a Dreamscapes idén márciusban jelent meg a 89books kiadásában.
Koppenhágában él és dolgozik. Magyarországon a TOBE Gallery (Budapest) képviseli.
DORA KONTHA
(b. 1987, Budapest, Hungary)
Dora Kontha is fascinated by the transfusion of traditional practices with alternative techniques and new visual methods. By her own account, her Dreamland series stems from escapism, the feeling of belonging to imaginary places, the desire to explore otherworldly landscapes. There are landscapes and everyday scenes under the abstract prints, but they have been removed from the space-time continuum by the analogue processes and experimental techniques. The experimental processes suck the artists in, and the surprises and mistakes that arise in its course make the whole thing all the more exciting. ‘I like to think that the possibilities are endless, and that’s what experimentation is all about.’ (Dora Kontha)
Dora Kontha graduated from Pázmány Péter Catholic University with a BA and MA in Communication and Media Studies and Aesthetics. She graduated from the Copenhagen School of Design and Technology in 2014.
Her photography focuses on the landscape and personal reinterpretations of it. She studies subjective and objective, internal and external worlds, and their relationship. Her experimental analogue photographs are filled with memories, feelings and emotions that are related to different physical locations, so the different associations of ideas reveal the importance of emotional experiences and the effect of personal memory on the physical world.
In recent years, her works have been shown at several national and international exhibitions and fairs, including the Budapest Photo Festival, Art Market Budapest and Photo London. Her two solo exhibitions, Dreamland (2018) and Soulscapes (2022), were on view at TOBE Gallery.
She is featured in Polaroid Now – The History and Future of Polaroid Photography, published by Chronicle Books in 2021. Her first photo book, Dreamscapes, was published by 89books in March 2023.
She lives and works in Copenhagen. In Hungary she is represented by TOBE Gallery (Budapest).