(sz. 1980, Kolozsvár, Románia)
Puklus Péter már nem akarja a fotográfiát műfajok szerint felosztani, inkább egyfajta vizuális ábécéként szolgál számára egy-egy nagyobb lélegzetvételű projekt gondolati körbejárásához, amelyet szobrászati, festészeti és installatív műfajokkal egészít ki. Konceptuális és performatív stúdiómunkájában a fotós „kreatív gesztusa” és a művész szabadságának klasszikus eszménye sejlik fel. „Ha azt mondom fotós vagyok, azzal az én nézőpontomból falakat emelek magam köré. Vagy azt mondom szabad vagyok, és olyan médiumhoz nyúlok, amihez szeretnék. Ha akarom, egész életemben fotózni fogok, de nem szeretném, ha a médium határozna meg engem.” /Puklus Péter/
Puklus Péter a budapesti Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen fotográfiát, a párizsi École Nationale Supérieure de Création Industrielle-ben pedig új médiadesignt tanult.
A fotográfia területén kívül Puklus új területeket igyekszik feltérképezni. Szobrok, tárgyak, festmények és installációk kombinálásával összetett vizuális nyelvet alkot, amely érzelmeken, asszociációkon és kollektív emlékezeten alapul.
Négy fotókönyvet adott ki, köztük a The Epic Love Story of a Warrior-t, amely a Paris Photo-Aperture Foundation Photo Book Award 2016-ra jelölték. A The Hero Mother - How to Build a House című fotóprojektje elnyerte a Grand Prix Images Vevey 2017/2018 díjat.
Számos nemzetközi csoportos kiállításon szerepelt Budapesten, Brüsszelben, Freiburgban, Tallinnban és Utrechtben. Önálló bemutatkozása volt többek között Magyarországon, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Belgiumban, Csehországban és Lengyelországban.
Budapesten él és dolgozik. A Glassyard Galéria (Budapest), a Robert Morat Galerie (Berlin) és a Klotz Shows (Brüsszel) képviseli.
PÉTER PUKLUS
(b. 1980, Cluj-Napoca, Romania)
Péter Puklus no longer wants to divide photography into genres, and chooses instead to employ it as a kind of visual alphabet to conceptually approach one larger-scale project or another, which he complements with the genres of sculpture, painting and installation art. His conceptual and performative studio works allude to the ‘creative gesture’ of the photographer and the classical ideal of the artist’s freedom. ‘If I claim to be a photographer, that, from my perspective, is raising walls around myself. Or I say I’m free and I use whatever medium I want. I can go on and take photos for the rest of my life, if that’s what I want, but I don’t want the medium to define me.’ (Péter Puklus)
Péter Puklus studied photography at the Moholy-Nagy University of Fine Arts in Budapest and new media design at the École Nationale Supérieure de Création Industrielle in Paris.
Puklus is also exploring new areas outside the field of photography. By combining sculptures, objects, paintings and installations, he creates a complex visual language that is based on emotions, associations and collective memory.
He has published four photo books, including The Epic Love Story of a Warrior, which was nominated for the 2016 Paris Photo–Aperture Foundation PhotoBook Award. His photo project, The Hero Mother – How to Build a House won the Grand Prix Images Vevey 2017/2018.
He has taken part in numerous international group exhibitions in Budapest, Brussels, Freiburg, Tallinn and Utrecht. He has had solo shows in Hungary, Germany, France, Italy, Belgium, the Czech Republic, Poland and other countries.
He lives and works in Budapest. He is represented by Glassyard Gallery (Budapest), Robert Morat Galerie (Berlin) and Klotz Shows (Brussels).