Kedves Olvasónk,
bár a február rövid volt, de nem eseménytelen. Interjúkat készítettünk fiatal fotósokkal, izgalmas konferenciákról, fesztiválokról, egy új magyar könyvdíj első nyerteséről és 3 millió szabadon hozzáférhető képről adtunk hírt, emellett budapesti és bécsi kiállításokat elemeztünk.
Szabó Dezső két új tárlatáról, amelyek szerves folytatásai korábbi munkáinak, Pfisztner Gábor írt. Az Üres képek fotogram-sorozathoz kapcsolódó művek a – Japánban díjat nyert – Darkroom című albumában elérhetők, amelyről írtunk.
A Street. Life. Photography: Seven Decades of Street Photography kiállítás Bécsben az utcai fényképezés legnagyobb neveit vonultatta fel Diane Arbustól Robert Frankon át Stephen Shore-ig, nem maradhattunk le róla.
A fiatal magyar fotográfus generáció egyik jeles képviselőjét, Bartha Mátét kérdeztük múlt évéről, munkáiról és jövőbeli terveiről. Korábban a Galéria rovatunkban új munkáját mutattuk be.
Katharina Roters Egy álom anatómiája című kiállítása egzotikus és különleges helyre kalauzol, Örményországba, és sok fontos kérdést felvet építészet, vizualitás, társadalom, múlt és jövő összefüggésében. Hornyik Sándor járt utána.
Megjelenés alatt Istvánkó Bea írása egy fontos, fiatal magyar fotósról is író könyvről, a Tate Modern által kiadott The Photography Ideas Book-ról. Barkóczi Flóra a berlini Transmediale 2020 fesztiválról osztja meg benyomásait, gondolatait. Deim Balázs új munkáit mutatjuk be a Galéria rovatunkban. Írunk Koronczi Endre A dolog, mely elfelejtett testet ölteni és Waliczky Tamás Képzelt kamerák kiállításairól és még sok minden másról.
(Borítókép: Philip-Lorca diCorcia: Marylin, 28 Years Old, Las Vegas, Nevada, 30$, 1990-1992. © Philip-Lorca diCorcia., részlet)