2025.11.07. 18:00 – Emmanuel Rosario fotográfus tárlatvezetése a Mary Ellen Mark: Női sorsok című kiállításon

A program angol nyelven zajlik, melyhez magyar nyelvű tolmácsolást biztosítunk.

„Mióta először kézbe vettem a fényképezőgépet, Mary Ellen Mark volt az egyik legnagyobb hatással rám. Mindig is csodáltam, ahogy a fényképezés segítségével mutatta be mások életét, miközben végig megőrizte az emberségüket. Fotói arra késztetik az embert, hogy újra és újra visszatérjen az általa megörökített alanyokhoz, mint Tiny vagy a Damm család. A 81-es kórterem betegeivel kialakított bizalmi kapcsolata megmutatta nekem az elkötelezettség és az érzelmi jelenlét fontosságát.

A tárlatvezetés során szeretném bemutatni, hogy a Mary Ellen Mark munkásságában példaértékű empátia megtanított fotográfusként arra, hogy az emberek nem csupán alanyok, hanem együttműködők is. Empatikusan és őszintén közelítette meg másokat, és emberséges képeket alkotott. Ugyanez a megközelítés vezérel engem is a fotózás során. Szeretnék beszélni a bizalom és az időzítés fontosságáról is, és arról, hogy ezek hogyan alakítják azt a kapcsolatot, amelyből a fénykép születik.” (Emmanuel Rosario)

© Mary Ellen Mark: Tiny Halloween-jelmezben, Seattle, Washington, USA, 1983

A kiállításról:

Mary Ellen Mark (1940–2015) a huszadik század második felének megkerülhetetlen amerikai fotóriportere. Egyéni stílusára jellemző az újító szándék, témaválasztásában pedig az összetett élethelyzetek ábrázolása került leginkább pályafutása homlokterébe. A személyiségábrázolásra való törekvés és a különböző marginalizált csoportok életének feldolgozása főként a női társadalom szemszögéből került bemutatásra. Szenvedélyes megfigyelőként egész életművét annak szentelte, hogy a fotográfia és a film eszközeivel feltárja mások sorsának alakulását, megörökítse emberségüket, és azt a szélesebb közönség elé tárja. A kiállítás képei nem csupán Mark pályafutásának mérföldkövei, hanem napjainkra már a történelem részévé váltak: a Ward 81, Indian Circus, Streetwise, The Damm Family, Twins című sorozatai vizuális kultúránk ikonikus darabjai.

A meghívott tárlatvezetőről:

Emmanuel Rosario első generációs amerikai, autodidakta fotós Harlemből. Fotói általában a barátság, a férfiasság és a valahova tartozás témáit járják körül. Az elmúlt hat évben egyre inkább a New Yorki Punk című dokumentumsorozatra helyezte a fókuszt. Ez egy közösség, amelybe beleszeretett, amikor 2018-ban Detroitból visszatért New Yorkba. Ebből az anyagból látható kiállítás a Mai Manó Ház PaperLab Galériájában 2025. október 28. – december 07. között.


A korlátozott férőhely miatt az eseményen való részvétel előzetes regisztrációhoz kötött. Regisztrálni a programra az anna.kasztovszky@maimano.hu e-mail címen lehet, a tárgy rovatba kérjük beírni: Tárlatvezetés – november 7.

A résztvevők száma maximum 30 fő.

A tárlatvezetésen a regisztrált látogatók a kiállításra szóló, elővételben vagy aznap váltott kedvezményes vagy teljes árú (diák, nyugdíjas vagy felnőtt) belépőjeggyel, valamint a tárlatvezetésre szóló kiegészítőjeggyel együtt vehetnek részt.

Felhívjuk kedves látogatóink figyelmét, hogy a kiállítást 14 év alatti kiskorú személyek kizárólag szülő, vagy gondviselő, illetve a kiskorú felügyeletére jogosult felnőtt kíséretében látogathatják és tekinthetik meg.

Tájékoztatjuk, hogy eseményeinken hang- és képfelvétel készülhet, amelyből a Mai Manó Ház részleteket használhat fel az intézmény programjainak népszerűsítése céljából.

A galéria megtekintéséhez lapozzon!
No items found.

Értesüljön a legfrissebb hírekről!
Iratkozzon fel hírlevelünkre!

No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
Mai Manó, a fotográfus
Az épület első gazdája, Mai Manó, császári és királyi udvari fényképész
Kincses Károly: A Mai Manó Ház